Pika-apua huutavaan perussukkapulaan

Mitäpä sitä kieltämään, pakkokait se on tunnustaa: Pilasin monet kotisukat pesemällä ne kirjopesuohjelmalla. Nyt ei ole jaloille moniakaan perussukkia jäljellä, joten oli pakko neuloa edes yhdet sellaiset pitkien kirjoneulesukkien väkerryksen väliin.

Siis kyllähän minä yleensä pesen villaiset villapesuohjelmalla. Keräilen niitä korin pohjalle ja kun on sopiva nippu kasassa, pyöräytän koneessa. Eli aivan itseäni saan syyttää nyt siitä, että lipsahdin harhapoluille ja ennen niin kivoista sukista tuli pieniä kippanoita, jotka kitisevät ja natisevat, kun niitä koittaa jalkoihin kiskoa.

Koitin tehdä sukista samanlaiset, mutta toisen sukan kärkeen riitti juuri ja juuri punainen raita, kun taas toiseen hyppäsi pieni pätkä myös harmajaa. Ja sitten oli langassakin yksi värivirhe, pienenpieni punainen piste siellä, missä sen ei todellakaan kuuluisi olla. Kummatkaan eivät minua haittaa, eivätkä menoa hidasta.

Malli: Oma perussukka
Lanka: Novita 7 Veljestä Raita 861
Puikot: Metalliset 3 1/2 (tykkään tehdä seiskaveikkaa metallisilla, saa kunnolla kilistellä)
Langankulutus: 90 g

4 kommenttia:

  1. Hyvä noita perussukkia on olla iso pino juuri tuon takia ja sitten varalla jos isommat lapsukaiset käy itselleen hakemassa uudet sukat äitin sukkapinosta. Minä kyllä olen sortunut tuohon samaan että muun pyykin sekaan vaan olen viskassut. Nyt jännällä odotankin mitä tapahtuu nalle alpakka yhdistelmällä. Mutta kokeiltavahan se on. :) t. Tupsu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olet siis päättänyt elää jännittävästi;) Jäänpä odottelemaan, miten nalle/alpakka selviää. Miten minusta tuntuu, että entinen vanha kunnon UPO ei kurittanut sukkia kuten nykyinen Miele? No, anyway, kyllähän niitä pesuohjeita kannattaisi suurinpapiirtein noudattaa :)

      Poista
    2. Tässäpä pesutulos. Kutistui niin että sopisi pannulapuiksi! Kovasti venyttämällä sain ängettyä jalkaan mutta miten lie sitten kun kuivuu. Onneksi mun jalka on sirommasta päästä kun isompaan jalkaan ei kyllä ois mahtunut. Pitänee siis ottaa käyttöön tuon uuden koneen villa tai käsinpesu ohjelma. Ja kyllä olen samaa mieltä että vanha kone ei tämmöisiä tempauksia tehny. :) t.Tupsu

      Poista
    3. No, voihan kökkö! Mutta toisaalta ei kovin iso yllätys kumminkaan. Toivottavasti venyttäminen auttoi pysyvästi ja onhan ne toisaalta nyt lämpimämmät, kun ovat osittain vanuttuneet (ajatelkaamme positiivisesti) :)

      Poista

Kiitos kommentista. Kommentti julkaistaan tarkistuksen jälkeen.
(Olen alkanut saada mainosspämmiä, joten jouduin ottamaan kommentin tarkastuksen käyttöön.)